Aceasta sectiune a blogului se adresează atat celor care doresc să cunoască conceptele, noțiunile și principiile de bază ale marketingului, cât și celor care doresc să afle în ce direcție se îndreaptă astăzi marketingul.

Pentru cei care nu stiu încă, marketingul oferă fiecărei organizații modalități de acțiune verificate deja în practică, în scopul luării deciziilor cu privire la piață și la clienți.

Piețele din ce în ce mai mature constrâng firmele să se adapteze tot mai mult nevoilor cliențiilor rezultând astfel o piață cu prețuri în scădere, orientată către consumator.

Premisa pe care se sprijină marketingul este gânirea orientată către profit. Odată cu trecerea anilor, companiile și-au schimbat strategiile, adaptându-se la noile trenduri ale pieței, implicit ale marketingului modern. Firmele au trecut de la managementul portofoliilor de produse la cel al portofoliilor de clienți încercând să-și înțeleagă mai bine fiecare client în parte, oferindu-i astfel oferte și mesaje individualizate. Monologurile în comunicare au fost înlocuite cu dialogurile cu clienții. Astfel că, noul marketing se arată interesat de implicațiile sociale și etice ale deciziilor de marketing.

De aceea, marketingul a ajuns să nu mai fie un departament al companiei ale carui sarcini sunt limitate de un anumit număr de activități, devenind astfel  forța motorice a viziunii companiei, a misiunii asumate de către aceasta și a planificării strategice.

Marketingul presupune decizii referitoare la clienții doriți, la nevoile consumatorilor potențiali, produse și servicii oferite, prețuri practicate, comunicarea cu micro si macromediul întreprinderii, canale de distribuție și parteneriate, într-un cuvant mixul de marketing.

Marketingul are succes doar dacă toate departamentele din cadrul companiei colaborează la îndeplinirea scopurilor si a obiectivelor propuse. De exemplu,un  produs are un  succes garantat atunci când departamentul tehnic proiectează produsul potrivit nevoilor consumatorilor, departamentul financiar se ocupă de asigurarea fondurilor necesare, atunci când departamentul însărcinat cu aprovizionarea cumpără numai materiale de calitate pentru productie, când producția execută produse de calitate, când departamentul de contabilitate măsoară profitabilitatea diverselor tipuri de clienți, produse și zone ale pieței.

Noul trend al marketingului secolului XXI este reprezentat de marketingul holist (totul contează, fiind necesară o perspectivă amplă și integrată. Dar, voi scrie mai multe despre marketingul holist în viitoarele articole.

Bine ati venit pe Ghidul Afaceristului – Marketing – Management de Proiect- Ultimile Noutati din Domeniu Read More

via Ghidulafaceristului’s Blog

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s