Înainte de a ne apuca de creerea strategiei de marketing este absolut imperativ  ca proiectarea de marketing să înceapă cu analiza situației actuale a companiei.

Majoritatea antreprenorilor se confruntă la un moment dat cu scăderea interesului consumatorilor față de produsul său și implicit vânzărilor. Pentru a alcătui o strategie este necesar ca în primul rând să fie analizată pâna în cel mai mic detaliu poziția companiei. De aceea, deși este greu de acceptat să ne analizăm critic propria firmă este necesar pentru a schimba strategia de abordare si penetrare a pieței.

Listă de verificare: Analiza propriei companii

Filosofia companiei:

  • politica companiei
  • viziunea companiei
  • imaginea de fond a companiei
  • identitatea companiei
  • cultura companiei
  • obiectivele companiei

Potențialul companiei:

  • cercetare/dezvoltare (know-how, starea de dezvoltare, patente de invenții etc.)
  • marketing-ul (strategii, concepte, standarde etc.)
  • producția (tehnologie, capacitate, productivitate)
  • achiziția ( relații cu furnizorii, puterea de cumpărare etc.)
  • finanțarea (capitalul financiar disponibil, investiții etc.)
  • compania în ansamblul ei (organizare, management etc.)

Resursele companiei:

  • mijlace fizice/fixe (  mobilier, echipamente etc.)
  • mijloace financiare ( modalități de atragere a capitalului,, lichidități etc.)
  • angajații ( instruire, creștere, training-uri etc.)
  • IT (complexitatea)

Poziția companiei în piață:

  • piețele ( cote de piață, vânzari, cifra de afaceri etc.)
  • avantajele produselor și ale producției (inovații, ușurința în transport etc.)
  • mixul produselor ( ciclul de viață, rentabilitate etc.)
  • costul produsului pe bucată/prețul pe piață/ relația dintre acestea

Această listă poate fi extinsă sau micșorată în funcție de companie și profilul acesteia pentru a nu omite factori relevanți. Totodată această listă trebuie să permită evaluarea acestor factori.

Mai jos prezint o schemă sumară cu plusuri și minusuri:

Criteriul Puncte slabe

Puncte tari
-3 -2 -1 +1 +2 +3
Pretul
Service
Satisfactia clientilor
☻- firma concurenta Legenda
☼- propria firma
Comentarii
  1. cristinutza spune:

    daca as dori niste sfaturi referitor la mica mea firma, unde as putea sa va gasesc?🙂
    Multumesc! si succes!!

    • Buna Cristina,

      te vom contacta personal pe adresa de email de pe care ne-ai scris si vom discuta in detaliu despre problemele pe care le intampina momentan mica ta afacere. Iar in urma analizei vom fi in masura sa te consiliem in luarea unor decizii si stabilirea strategiilor pentru firma ta.

      Iti multumim pentru interes.

      The time has come to become prosperous.. .

  2. Seen your webblog via bing the other day and absolutely like it. Keep up the great work.

  3. This a truly great post and may be one that is followed up to see how things go

    A neighbor mailed this link the other day and I will be eagerly awaiting your next page. Proceed on the great work.

    • Francoise, do you want to read something on a certain topic on our blog? What are you interested in? Maybe you would like some post in English? Please tell us what would you like and we’ll be happy to proceed. Have a great day!

  4. Located your website via google the other day and absolutely love it. Carry on the truly amazing work.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s