Puncte de pornire intr-un plan de marketing

Posted: 16 August 2010 in Marketing
Etichete:, , , ,

Puncte de pornire intr-un plan de marketing:

Mai jos gasiti o abordare foarte succinta in pornirea unui plan de marketing pentru o firma de webdesign:

  • Trebuie sa segmentezi clienţii, cărui segment te adresezi- daca nu stii cui te adresezi nu ai cum sa faci un plan
  • Dupa ce ai gasit clientii – viziteaza-le web-site-urile, incearca sa vezi ce nu pare ok si cum ai putea sa le imbunatatesti activitatea
  • Trebuie neaparat sa stii ce preturi aveti voi vs. concurenti pt ca in momentul in care ii abordezi sa le oferi servicii bonus sau un pret mai bun pentru a-i ademeni
  • Intr-un plan se trece si care e pozitia actuala a firmei pe piata IT din buc, in sensul in care de ex: acum nu aveti client in buc si este putin greu date fiind conditiile actuale si ca iti propui ca pana la sf anului sa realizezi X lucruri (e nevoie de planuri medii si lungi), poti trece sa zici ca planificarea pe termen mediu si lung face diferenta si ca numai asa poti reusi in viitor sa ai profit si ca nu cauti rezultate immediate si de scurta
  • Ce caracteristici ale produsului vostru va diferentiaza de concurenti
  • Analiza pietei

ü  Piata tinta- cine sunt clientii?

ü  Ce iti propui? Plan de vanzari in functie de piata…

ü  Ce vinzi? Produse/servicii?

ü  Unde vinzi?

  • Concurentii Cine sunt concurentii? (de cati ani in afacere, cota de piata, ce strategie ai observat tu ca au ei, ce produse, caracteristici)

ü  Cat este de competitiva piata? (ridicat, mediu, scazut)

ü  Si trebuie si o analiza SWOT (strength, weakness, opportunities, threatens) – in principiu puncte tari/puncte slabe)

ü  Descrierea produsului tau / ce face?

ü  Comparatie cu cele ale concurentilor/ ce il deosebeste?

ü  Ce dezavantaje are? Avantaje ?

Imagine. Ce imagine va promovati ( un tot unitar…inclusiv carti de vizita daca se fac vizite la firme, preturi etc)

Ziceam ca trebuie sa stii preturile pt ca trebuie aleasa o strategie de pret:

  • Competitive
  • Mai jos de concurenta
  • Pret premium (cam asta e ideea de baza)

Dupa care se calculeaza daca preturile sunt in concordanta cu imaginea promovata, daca lasa o marja de profit.

Servicii clienti:

  • Trebuie stab clar o lista de servicii pe care le ofertit (sa stii ce vinzi)
  • Termene de plata

Surse de promovare:

  • Direct mailing
  • Contacte personale
  • Ziare?-poate
  • Pagini aurii
  • Internet

Poate: de ce crezi ca metodele alese vor fi eficiente.?

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s