Ce înseamnă un client fidel?

Posted: 3 Septembrie 2010 in Marketing
Etichete:, , ,

Ce înseamnă un client fidel?

Majoritatea companiilor incearca sa-si fidelizeze clienţii, deoarece s-a constatat în urma studiilor că, păstrarea clienţilor actuali este mai avantajoasă din punctul de vedere al costurilor mici decât atragerea unor alţi clienţi noi. Prin fidelizarea clienţilor creşte loialitatea faţă de brand, iar compania devine mai puternică în faţa concurenţiilor.
Clienţii fideli sunt importanţi prin prisma faptului că aceştia aduc venituri constante pe o perioadă semnificativă de timp, chiar dacă acestea nu sunt foarte mari, iar ca un plus putem menţiona şi faptul că multumirea clienţilor actuali poate genera noi clienţi dacă aceştia recomanda şi prietenilor, cunoscuţiilor ori familiei produsul-serviciul folosit. Iar, credibilitatea acestora fiind net superioară oricărei campanii de marketing oricât de impresionantă şi scumpă ar fi . Ideal ar fi implicarea activă a companiilor în cunoasterea clienţilor actuali în detrimentul extinderii bazei de date cu alţii noi.
Clienţii fideli vor schimba produsul cu unul concurent numai în cazul în care nu le sunt îndeplinite aşteptările.
Mai jos este o piramidă prin care sunt subliniate mai schematic paşii pe care îi urmează un client care este fidelizat:

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s