„A fi impreuna cu clientul!” (Peter Drucker)

Legatura intre satisfactia clientilor si angajamentul acestora nu exista in mod automat, acesta trebuie ajutat sa se creeze. Angajamentul clientilor se obtine in urma luarii unor masuri corespunzatoare si nu ia nastere din satisfactia obtinuta  de acestia o singura data, impulsul de cumparare trebuie sa se repete.

Tipuri de angajament al clientilor:

–          Angajamentul faptic al clientilor ia nastere printr-un angajament contractual al clientilor (contracte de vanzare-cumparare, contracte de consultant etc.).

–          Angajamentul tehnico-functional al clientilor  se produce ori de cate ori elementele productiei sau ale prestarii de servicii sunt strans legate de un produs .

–          Angajamentul economic al clientilor se produce ori de cate ori o schimbare este sau ar putea fi dezavantajoasa pentru un client.

–          Angajamentul emotional al clientilor ia nastere din satisfactia acestora si din incredere.

Tocmai pentru a realiza angajamentul emotional al clientilor, sunt folosite, pe langa instrumentele clasice de marketing  (mixul de marketing) si instrumente precum: cluburi pentru clienti, reviste si bilete pentru acestia, managementul reclamatiilor si garantiile pentru prestarile de servicii. Angajamentul tine de implicare. Un client nu va fi niciodata angajat in ceva in care nu a fost deloc implicat, ceva care i s-a servit fara drept la replica, de aceea este foarte importanta comunicarea cu clientul, obtinerea in permanenta a unui feedback din partea acestuia.

Cluburile pentru client ofera membrilor beneficii cu valoare adaugata  asigurand accesul la cunoastere si creand premizele schimbului de experiente, de socializare, de networking, faciliteaza schimbul de opinii care asigura o valoare adaugata individului si implicit companiei.

Newsletter-ele . Un prim pas este cel de a mentine fluxul de informatii constant E-mailul este o cale foarte buna de a avea acces la informatie

Angajamentul emotional creeaza parteneriate autentice si relatii foarte productive intre clienti si furnizorii de servicii sau produse, sau chiar intermediari,  astfel  consolidandu-se o increderea reciproca.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s