Noul trend al marketingului secolului XXI este reprezentat de marketingul holist (totul contează, fiind necesară o perspectivă amplă și integrată. Dar, voi scrie mai multe despre marketingul holist în viitoarele articole.

Homberg și Krohmer, 2003, au clasificat marketingul pe faze de dezvoltare după cum urmează:

Primatul producției:

  • aprox. 1900-1920- vânzare
  • aprox. 1920-1950 – reclamă și vânzare

Primatul vânzării:

  • aprox. 1950-1980- MIXUL DE MARKETING (politică de preț, politică de produs, politică de promovare și politică de distribuție)

Primatul pieței:

  • aprox. 1980-1990: IMPLEMENTAREA MARKETINGULUI – Mixul de Marketing (politică de preț, politică de produs, politică de promovare și politică de distribuție)

Primatul clientului (începând aprox. din 1990):

  • – Management orientat către piață
  • – Managementul cliențiilor (Customer Relattionship Management- CRM)
  • – Implementarea marketingului
  • – Mixul de marketing(politică de preț, politică de produs, politică de promovare și politică de distribuție, extinderea mixului

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s