Procesul de Comunicare

Posted: 10 Noiembrie 2010 in Marketing
Etichete:, , ,

Comunicarea este cea mai mare abilitate/indemanare pe care  o invatam!

Stiati ca…

…..20% din tineretul unei natiuni nu poate comunica oral adecvat?

….. 63% nu pot da indicatii clare pe cale orala?

…..adultii asculta cu o eficienta de aproximativ 25%?

…..50-70% dintre oameni se tem sa vorbeasca in public sau sa tina discursuri?

Top 10 calitati pe care trebuie sa le aiba angajatii d.p.d.v. al angajatorilor (sursa: National Association of Colleges and Employers 2008.Job Outlook Survey):

  1. Abilitati de comunicare
  2. O etica puternica a muncii
  3. Abilitati de lucru in echipa
  4. Initiativa
  5. Abilitati interpersonale
  6. Abilitati de a rezolva probleme
  7. Gandire Analitica
  8. Flexibilitate/Adaptabilitate
  9. Abilitati de lucru cu calculatorul
  10. Abilitati tehnice

Ce este comunicarea?

Comunicarea este un ansamblu de acțiuni care au în comun transmiterea de informații sub forma de mesaje, știri, semne sau gesturi simbolice, texte scrise ș.a. între două persoane, numite interlocutori, sau mai formal, emițător și receptor.

Comunicarea umana este un proces constient sau inconstient, intentionat sau neintentionat  in care sunt exprimate verbal sau non-verbal idei si sentimente. ( Berko, Wolvin&Wolvin)

Nivele ale comunicarii:

  • Intrapersonal ( cu noi insine)
  • Intrapersonal  (cu alte persoane)
  • Comunicarea publica

Comunicarea umana are urmatoarele caracteristici:

  • dinamica
  • continuua
  • ireversibila
  • interactiva
  • contextuala

Pentru a comunica eficient  trebuie sa cunoastem si relatiile dintre comunicare si cultura.

Comunicarea si Cultura:

  • nationalitate
  • religia tarii
  • religia
  • orientari politice
  • statutul socio-economic
  • sexul
  • orientare sexuala
  • varsta/generatie
  • vacante
  • hobby-uri
  • istoricul familial
  • stare civila

Iar la capitolul comunicare s-ar mai putea spune multe si despre componentele comunicarii umane, perceptii individuale, surse, canale, receptor, zgomot, modele ale comunicarii (liniar, interactional, tranzactional), iar ca si un caz special si de actualitate care poate fi dezbatut RETELELE SOCIALE!

Pe curand!;-)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s