In primul rand trebuie sa diferentiem marketingul de vanzari, deoarece sunt 2 termeni total diferiti.

Marketingul este procesul prin care gasim si atragem clienti sau afaceri care banuim ca ar avea nevoie de produsele sau serviciile noastre si care, bineinteles isi si permit sa plateasca.:)

Pe cand, vanzarea este procesul de convertire a acestor prospecte in vanzari efective (intr-un cuvant, clienti care platesc).

Nr.1. Trebuie identificata piata tintita

  • Daca incerci sa le vinzi tuturor vei ajunge sa vinzi doar catorva ..foarte putini
  • Trebuie facut un profil al clientului ideal
  • Trebuie segmentata piata si alesa doar o nisa pe care o intelegem si cu care putem comunica cu usurinta, des si cu un cost cat mai mic
  • Neindentificand piata tintita in cel mai mic detaliu va duce, inevitabil, la pierdere de timp, bani si efort.

Nr.2.  Trebuie sa va definiti produsele/serviciile

  • Ce nevoie sau ce dorinta satisface produsul vostru?
  • Ce problema rezolva produsul vostru?
  • De ex. face bani, economiseste bani, creste respectul de sine, amuzament, popularitate, poseda lucruri frumoase
  • Puteti descrie clar beneficiile pe care la aduce produsul vostru in termeni de a indeplini nevoi, dorinte, de a rezolva o problema?
  • Produsul/serviciul trebuie sa fie o solutie la un pret pe care oamenii sunt dispusi sa-l achite.

 

..citeste partea a II-a maine dimineata🙂

Comentarii
  1. Grigore Marin spune:

    Buna ziua
    Vrem sa evaluam un brend pentru a-l vinde. Ne puteti ajuta?

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s