De ce aleg marketerii sa sponsorizeze evenimente?

Posted: 3 Ianuarie 2011 in Marketing

 

Practic care sunt obiectivele evenimentelor? De ce ar alege o companie sa investeasca in ele? Stim cu totii ca totul se plateste si nimic nu este facut la voia intamplarii. Asadar, pentru obiective pentru care marketerii sponsorizeaza anumite evenimente citeste mai jos.

1.     acestia isi doresc sa se identifice cu o anumita piata-tinta sau cu un anumit stil de viata pe care il au potentialii sau actualii clienti- clientii sunt vizati pe diverse criterii (geografice, demografice, psihografice in functie de evenimente.

2.     Isi doresc sa creasca notorietatea brandului sau a companiei – prin o astfel de expunere sustinuta a unui brand creste recunoasterea acestuia, iar o alegere isteata a activitatilor sau evenimentelor corelate cu aceasta ajuta la intarirea identificarii cu un produs / brand / companie si intiparirea acesteia in mintea consumatorilor.

3.     Isi doresc sa creeze sau sa intareasca perceptiile clientilor cu privire la imaginea a marcii- de exemplu asocierea fotbalului cu berea. Ursus sponsorizează echipa na­ţio­nală, Timişoreana – Cupa Româ­niei, iar Bergenbier – Liga Profe­sio­nistă de Fotbal. Bergenbier a fost timp de 10 ani partenerul oficial al echipei na­ţionale, ajungând să încorporeze în brandul său elemente care fac aso­cieri directe cu fotbalul, cu­loarea galbenă, şi să se definească drept „Berea Fotbalului Românesc”. Acest lucru incearca acum sa faca si Ursus care vrea sa se pozitioneze ca o bere “sanatoasa”.

4.     Isi doresc sa creeze sau sa intareasca perceptiile clientilor cu privire la imaginea companiei- pentru a ajuta compania sa devina iubita, prietenoasa, prestigioasa pentru a spori increderea consumatorilor in ea, iar mai apoi pentru a-i alege produsele.

5.     Isi doresc sa creeze experiente, emotii,  sa evoce sentimente- emotiile sau sentimentele legate de un eveniment se pot asocia cu o marca sau un produs in mod indirect. Cresterea social media poate ajuta la promovarea evenimentului, impartasirea impresiilor si creearea buzz-ului in jurul evenimentului si indirect a brandului/companiei.

6.     Isi doresc sa isi arate interesul fata de societate si totodata fata de problemele acesteia- aici vorbim de marketingul asociat cauzelor sociale in directa legatura cu ONG-uri (CSR- corporate social responsability). De ex. Banca Transilvania si-a creeat propria fundatie non-profit “Clujul Are Suflet”, “Transilvania” si “Caritate BT”, prin care banca se implica in viata comunitatii si totodata isi atinge obiectivul de a-si consolida imaginea. O companie merge bine cand la randul ei face bine si da inapoi si comunitatii unde activeaza.

7.     Isi doresc ocazii pentru a comercializa sau a promova produse- de obicei se realizeaza prin tombole, concursuri, sponsorizari de emisiuni cu audiente mari, promovare la raft etc.

8.     Isi doresc sa-si recompenseze clientii actuali sau chiar proprii angajati- se organizeaza evenimente somptuoase,spatii special amenajate de primire a oaspetilor, fie ei clienti sau angajati . Prin implicarea clientilor in acest gen de evenimente ajuta la stimularea bunavointei acestora si semnarea unor contracte de afaceri, iar pentru salariati acest tip de evenimente pot fi folosite ca si stimulent sau ridicarea moralului.

Totusi, sponsorizarea unui eveniment nu garanteaza si succesul, deoarece acesta poate fi incert in afara controlului sponsorului. Un anumit numar de consumatori pot sa respinga ideea de comercializare a evenimentelor.

Este foarte importanta alegerea evenimentelor, conceperea programului optim de sponsorizare (creearea evenimentelor)  si determinarea efectelor (este foarte importanta masurarea rezultatelor evenimentului).

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s