Return area investiture sau ROI-ul (Return on Investment)

Posted: 5 Ianuarie 2011 in Marketing
Etichete:, ,

Cand putem sa il folosim? Ei bine, este un instrument foarte util in calculul:

1.       Campaniilor de marketing

2.       Planificarii si bugetarea marketingului companiei

3.       Telemarketing

4.       Evenimentelor si expozitiilor

5.       Email marketing-ului

6.       Promovarii online

7.       Publicitatatii

8.       Marketing –ului direct

9.       Media traditionala

10.   Valoarii pe care o aduce clientilor

Sursa: marketingMO.com

DE CE  avem nevoie de acest tip de calcul? Foarte simplu, practice campaniile de marketing, promovarea, publicitatea etc. sunt investitii  si cu totii vrem sa stim in ce fel au evoluat investitiile noastre, deci acestea trebuie masurate, monitorizate si in final comparate cu alte investitii pentru a ne asigura ca banii pe care ii investim sunt investiti intelept.

ROI-ul este practic profitul pe care il castigam din fiecare investitie si se calculeaza ca si procent.

Practic, in cei mai simplii termini posibili formula este: Profitul – Investitie / Investitie. Insa lucurile se complica putin cand vorbim despre campanii de marketing mai complexe.

ROI-ul te ajuta sa-ti justifici investitiide de marketing, mai ales in perioade de criza cand multe companii aleg sa nu mai investeasca in marketing.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s