Salutare,

Experience Matters, Not Pageviews!!

Acest blog se adreseaza celor pasionati de marketing, business in general si management de proiect, blogul fiind sectionat in mai multe categorii pentru a-ti fi mai usor sa gasesti informatiile care te intereseaza.

Blogul are o sectiune de Stiri/News care are intentia de a fi la curent cu tot ceea ce e nou in domeniu.

In Bibliografie de specialitate  vei gasi carti, articole chiar si bloguri pe care le voi considera de referinta pentru marketing, managementul proietelor si nu numai.

De ce marketing?

Pentru ca ma pasioneaza!:-) Aceasta  blog se adresează atat celor care doresc să cunoască conceptele, noțiunile și principiile de bază ale marketingului, cât și celor care doresc să afle în ce direcție se îndreaptă astăzi marketingul.

Pentru cei care nu stiu încă, marketingul oferă fiecărei organizații modalități de acțiune verificate deja în practică, în scopul luării deciziilor cu privire la piață și la clienți.

Piețele din ce în ce mai mature constrâng firmele să se adapteze tot mai mult nevoilor cliențiilor rezultând astfel o piață cu prețuri în scădere, orientată către consumator.

Premisa pe care se sprijină marketingul este gândirea orientată către profit. Odată cu trecerea anilor, companiile și-au schimbat strategiile, adaptându-se la noile trenduri ale pieței, implicit ale marketingului modern. Firmele au trecut de la managementul portofoliilor de produse la cel al portofoliilor de clienți încercând să-și înțeleagă mai bine fiecare client în parte, oferindu-i astfel oferte și mesaje individualizate. Monologurile în comunicare au fost înlocuite cu dialogurile cu clienții. Astfel că, noul marketing se arată interesat de implicațiile sociale și etice ale deciziilor de marketing.

De aceea, marketingul a ajuns să nu mai fie un departament al companiei ale carui sarcini sunt limitate de un anumit număr de activități, devenind astfel  forța motorica a viziunii companiei, a misiunii asumate de către aceasta și a planificării strategice.

Marketingul presupune decizii referitoare la clienții doriți, la nevoile consumatorilor potențiali, produse și servicii oferite, prețuri practicate, comunicarea cu micro si macromediul întreprinderii, canale de distribuție și parteneriate, într-un cuvant mixul de marketing.

Marketingul are succes doar dacă toate departamentele din cadrul companiei colaborează la îndeplinirea scopurilor si a obiectivelor propuse.

De exemplu, un  produs are succes garantat atunci când:
-departamentul tehnic proiectează produsul potrivit nevoilor consumatorilor in urma unei cercetari a pietei,
-departamentul financiar se ocupă de asigurarea fondurilor necesare,
-departamentul însărcinat cu aprovizionarea achizitionează numai materiale de calitate pentru productie,
-când sectorul care realizează producția funcționează  respectând standardele de calitate  și intrunește caracteristicile de calitate ale produselor finite,
– când departamentul de contabilitate măsoară profitabilitatea diverselor categori de clienți, produse și zone ale pieței carora li se adreseaza produsul.


Iti multumesc pentru timpul petrecut pe blog si as aprecia sa stiu ce crezi despre informatiile pe care le gasesti aici! Feedback-ul tau, m-ar ajuta sa imbunatatesc calitatea informatiilor postate!

Astept cu nerabdare sa te revad pe blog, si,  cine stie, poate intr-o zi  vei deveni un membru al blogului.  🙂

Si nu uita:

The time has come to become prosperous..!!!  😉

Lasă un comentariu