Strategia noului director al Strauss Romania

Posted: 3 noiembrie 2010 in Stiri/News
Etichete:, , , ,

Dupa ce timp de patru ani a gestionat marketingul numarului 2 in industria berii – Heineken Romania – Marius Melesteu a preluat in acest an conducerea operatiunilor locale ale Strauss, producatorul Doncafe. Despre diferentele si punctele comune intre gestionarea unei afaceri din industria berii si a unui business pe piata cafelei, intr-un interviu Wall-Street.ro.

Acesta l-a inlocuit in functie pe Matanya Schwartz, cel care a condus timp de doi ani operatiunile Strauss Balcani. Anterior Heineken, Melesteu a ocupat functiile de brand manager si sales manager la Unilever Romania, precum si cea de country manager la Unilever Belgrad.

Avand in spate experienta unor campanii de imagine pentru branduri precum Golden Brau sau Bucegi, noul director general al Strauss Romania a pregatit noua campanie de comunicare Doncafe – Bogatia gustului – o investitie de 4,5 mil. euro. Dezvoltata impreuna cu agentia Leo Burnett, campania se desfasoara in perioada octombrie-decembrie si cuprinde activitati integrate de advertising, relatii publice, actiuni si comunicare la punctele de vanzare in comertul traditional si cel modern.

Aceasta miscare vine dupa aproape doi ani de la investitia de 15 mil. euro in lansarea brandului Doncafe pe piata romaneasca, cel mai costistor rebranding la momentul respectiv pe segmentul FMCG, care a inclus si repozitionarea marcilor Elite si Selected, dar si lansarea de noi produse pe categoria premium si pe segmentul publicului tanar.

“In piata cafelei, spre deosebire de piata berii, loialitatea fata de brand este mult mai puternica, trecerea de la o marca la alta se face mult mai greu. De aici si provocarea de a atrage noi consumatori si de a-i fideliza. Alta diferenta majora o reprezinta targetul caruia ne adresam. Femeile sunt indeosebi vizate de industria cafelei (in calitatea lor de consumatorare, dar si de factor de decizie in ceea ce priveste cumparaturile familiei), pe cand barbatii sunt un target important pentru industria berii”, spune Marius Melesteu.

Criza economica s-a repercutat asupra intregii industrii si piata cafelei nu face exceptie, declara oficialul Strauss Romania, care vorbeste despre o scadere de 11%. In schimb, nu s-a inregistrat fenomenul de down trading (migrare de la segmentul mainstream la cel economic)strategia de promovare Don Cafe, dupa cum era asteptat, datorita loialitatii puternice a consumatorilor fata de tipul de cafea consumat si a promotiilor active pe tot parcursul anului.

In Romania 66% dintre consumatori prefera cafeaua preparata la ibric si 23% cafeaua instant. Strauss Romania detine o cota de 36% din piata cafelei prajite si macinate, fiind al doilea mare jucator de pe piata in acest segment si 26% din segmentul de cafea instant, ocupand locul al treilea, potrivit datelor citate de oficialii companiei.

Citeste tot interviul…aici

Lasă un comentariu